Що таке «булінг» та чому про нього треба знати всім батькам?

Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Булінг– це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.

Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу?

  • Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні.
  • Вонине беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.
  • Часто у дитини змінюється поведінка: вонаусамітнюється, поводить себе незвичайно.
  • Дитина починає губити гроші або речі, приходитьдодому упорваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви їїзапитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити.
  • Можепочати говорити про те, щокинешколу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.
  • Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.
  • Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.
  • Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Скільки дітей страждають від булінгу?

За статистикою, 80%українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього. В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець».

У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути непривітними до інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів – діти починають один одного травити. А справжній булінг почнеться у середній школі – з 10-11 років – вік входження у підліткову кризу.

Обов’язок шкільного психолога, вчителя – виявити лідера, схильного ініціювати цькування інших проводити, вести з ним дружні бесіди, виробляючи толерантність.

Чому діти стають жертвами булінгу?

Психологи визначають декілька основних причин:

  • Занижена самооцінка.Навіть якщо дитина виявляє їїчерез нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.
  • Домашня атмосфера.Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька...Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.
  • Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Булінг в цифрах

За дослідженнямиUNISEF,40%дітей ні з ким, зокрема і з батьками, не діляться своїми проблемами. Сором'язливі та спокійні діти стають жертвами булінгу вдвічі частіше за однолітків, які відкриті до спілкування. Більшість дітей ображають за те, що вони одягнуті не так, як інші, говорять або поводяться не так, як основна група.

44% дітей, якщо стають свідками булінгу, просто спостерігають, оскільки бояться за себе.

Що робити батькам?

У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.

Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.

Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.

Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.

Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).

Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.

Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.

Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи.

Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.

Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

Що робити педагогам?

Завдання педагогів - відслідковувати ситуацію у групі. Спеціалісти-конфліктологи пропонують дуже корисне завдання, яке допомагає визначити, чи є в колективі діти, які перебувають в ситуації жертви.

Перед початком заняття, попросіть кожну дитину на аркуші паперу написати прізвища чотирьох дітей, з якими вона хоче сидіти поруч за партою. А також прізвище того, кого вона вважає своїм найкращим другом. Коли вчитель проаналізує результати, то легко помітить, кого з дітей «забули», не згадали зовсім.

Цей метод має назву «розстановка сил». Завдяки йому можна дослідити комунікацію в колективі й дізнатися, хто в класі жертва, хто агресор, хто є неформальним лідером, а від кого відвернулися однолітки.

Як допомогти дитині-агресору?

Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ваша дитина - агресор, радимо:

  • Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це".
  • Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.
  • Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як «хлопчики завжди будуть хлопчиками» або «глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки – просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства».
  • Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.
  • Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.
  • Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.
  • Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись – дитина намагається змінити ситуацію.
  • Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.
  • Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.
  • Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

Чому важливо вчасно відреагувати?

Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

Ті, хто піддаються булінгу:

  • втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;
  • відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;
  • втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;
  • втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

  • частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;
  • частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

  • часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;
  • потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.
  • Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.

Правила поведінки здобувачів освіти

/Files/images/правила поведінки.jpg

План заходів роботи з превентивного виховання

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР

________________ С.Бугрєєва

наказ від 21.09.2022 №50

ПЛАН

заходів щодо організації роботи з превентивного виховання

зі здобувачами освіти в 2022/2023 навчальному році

№ з/п Назва заходу Термін виконання Відповідальний за виконання
1. Забезпечити виконання чинних законодавчих та нормативно-правових документів у частині проведення якісної роботи серед учнів, спрямованої на створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, запобігання вчинення дітьми злочинів, правопорушень, проявів булінгу в освітньому просторі, формування позитивних соціальних установок, попередження вживання алкогольних, наркотичних речовин, тютюнових виробів дітьми та підлітками Протягом року Адміністрація
2. Оприлюднити на веб-сайті закладу план заходів з превентивного виховання на 2022/2023 навчальний рік Вересень – жовтень Бугрєєва С.В. Єлізаров С.В. Скрипник О.П.
3. Ознайомити з правилами поведінки здобувачів позашкільної освіти, посадовими інструкціями адміністрації та педагогічних працівників До 21.09.2022 Бугрєєва С.В. Лисенко О.А.
4. Призначити відповідальних осіб з числа педагогічних працівників закладу за оперативне реагування у випадку звернення щодо факту булінгу в закладі освіти До 20.09.2022 Бугрєєва С.В.
5. Організувати та здійснювати контроль за проведенням інформаційно-роз’яснювальної роботи серед учасників освітнього процесу щодо порядку реагування на випадки булінгу та відповідальності за булінг в закладі ос віти Протягом року Адміністрація Керівники гуртків
6. Залучити до превентивної роботи з вихованцями гуртків, педагогами, батьками відповідні установи (за згодою) Протягом року Адміністрація
7. Провести: - засідання педагогічної ради на тему: «Створення підтримуючого освітнього середовища для розвитку самоефективності вихованців»; - засідання «круглого столу» на тему: «Родинні цінності – складова адаптації вихованців під час війни» Листопад Січень Лисенко О.А. Скрипник О.П.
8. Провести зі здобувачами освіти Центру в дистанційному форматі: - тиждень з протидії булінгу - акцію «16 днів без насильства» - просвітницький тиждень до Міжнародного дня захисту прав людини; - імітаційні ігри «Розкажи про насильство», «Якщо тебе ображають»; - конкурс малюнків і плакатів на тему: «Ти маєш знати!»; - перегляд мультимедійних презентацій, відеороликів, направлених на популяризацію ведення здорового способу життя; - бесіди щодо протидії булінгу та насильству. 26.09.-30.09 25.11-29.11 Грудень Вересень Лютий Березень Систематично Капуста К.В. Капуста К.В. Керівники гуртків Єлізарова М.В. Єлізаров С.В. Керівники гуртків
9. Поновити інформаційний стенд, де розмістити та поновлювати матеріали щодо відповідальності учасників освітнього процесу за булінг, вчинення учнями правопорушень та злочинів, практичні поради щодо організації здорового способу життя, рекомендації щодо відмови від вживання тютюнових виробів тощо Жовтень Постійно Варламова Н.В.
10. Підготувати: - методичні рекомендації для керівників гуртків щодо вивчення учнівського колективу та розпізнавання ознак насильства серед вихованців; - пам’ятки для батьків про порядок реагування та с пособи повідомлення про випадки булінгу щодо дітей Жовтень Єлізарова М.В. Скрипник О.П.
11. Провести батьківські збори на тему: - «Створення безпечного освітнього середовища в Центрі, вільного від будь-яких проявів насильства» Квітень Скрипник О.П.
12. Повідомляти департамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради про виявлені та підтверджені факти булінгу в закладі Постійно Бугрєєва С.В.
13. Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей Протягом року Лисенко О.А.
14. Провести: - анкетування батьків щодо створення безпечних умов перебування дітей в Центрі; - анонімне анкетування вихованців гуртків про випадки булінгу в закладі Березень Керівники гуртків
15. Провести самооцінку закладу освіти за показниками безпеки, комфортності та інклюзивності Грудень - травень Лисенко О.А.
16. Провести моніторинг ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) шляхом індивідуального оцінювання учасників освітнього процесу (анкетування, інтерв’ю, інші форми опитування, самооцінювання тощо); групового оцінювання (спостереження, аналіз інституційної діяльності закладу освіти тощо). Січень Травень Лисенко О.А.

Порядок подання та розгляду заяв

Додаток 1

до наказу КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР
від 21.09.2022 № 55

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1.Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти керівнику закладу.

2.Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

3.Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує секретар друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

4.Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто керівник закладу або його заступник.

5.Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6.Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8.Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

1.Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.

2.До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення керівника закладу.

3.Відповідальна особа призначається наказом керівника закладу.

4.Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1.За результатами розгляду Заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2.З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.

4.Комісія створюється наказом керівника закладу.

5.До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.

6.Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7.Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

9.Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10.Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11.Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1.Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування),а також подати Заяву.

2.Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3.Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4.За результатами розслідування протягом 1 робочих дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.

5.Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

ПРОЦЕДУРА РОЗГЛЯДУ ВИПАДКУ ПРО БУЛІНГ (ЦЬКУВАННЯ)

1. Повідомлення директора КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР про випадок булінгу (цькування) учасниками або свідками якого стали здобувачі освіти, педагогічні працівники та батьки.

2. Подання заяви директору закладу здобувачами освіти, педагогами або батьками про випадок булінгу.

3. Відповідно до заяви директор видає рішення про проведення розслідування: наказом створює Комісію з розгляду випадку боулінгу; скликає засідання Комісії та вживає відповідних заходів реагування.

4. Робота Комісії проводиться згідно законодавства та методичних рекомендацій МОН України.

5. За результатами розслідування (якщо це був булінг, а не одноразовий конфлікт) директор зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.

6.Рішення Комісії реєструється в окремому журналі з оригіналами підписів членів Комісії.

7. Уповноваженою особою з питань протидії насильстві та боулінгу призначено заступника директора з навчально-виховної роботи Лисенко Ольгу Анатоліївну.

8.Потерпілий чи його представник також можуть звертатися до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей або за телефонами довіри.

Т Е Л Е Ф О Н И ДОВІРИ

· Національна поліція України -102

· Дитяча лінія116 111або0 800 500 225(з 12.00 до 16.00)

· Гаряча телефона лінія щодо булінгу116000

· Гаряча лінія з питань запобігання насильству116 123або0 800 500335

· Уповноважений Верховної Ради з прав людини0 800 50 17 20

· Уповноважений Президента України з прав дитини044 255 76 76

· Центр надання безоплатної правової допомоги0 800 213103

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

Додаток 2

до наказу КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР
від 21.09.2022 № 55

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

в КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР

Загальні питання

1.Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2.Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.Заходи здійснюють керівники гуртків з методистами, завідувачем відділіу закладу освіти та затверджуються керівником закладу.

3.З метою виконання Заходів можна створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1.Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 1734 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 1734. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу»

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Зразок заяви

Додаток 3 до наказу КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР
від 21.09.2022 № 55

Директору КПНЗ ЦДЮТ «Терноцвіт» КМР

__________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові заявника)

__________________________________

(адреса проживання)

__________________________________

(контактний телефон)

ЗАЯВА

Зміст заяви викладається довільно.

В заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце, час та яким чином здійснювався булінг (цькування).

Вказується відомості про потерпілого (жертви булінгу), кривдника (булера), спостерігачів (за наявності).

__________ __________

(дата) (підпис)

Інформація про відповідальну особу за оперативне реагування на звернення

1. Лисенко Ольга Анатоліївна

2. Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи

3. Моб. телефон: (097) 403-47-08

4. Графік роботи: понеділок - п’ятниця 08.30 – 17.00

5. Електронна пошта: ternocwit@ukr.net (робоча), olysenko61@gmail.com (особиста)

Кiлькiсть переглядiв: 126